Sporto būreliai ir komandos valdymas: kodėl tai daugiau nei tik sąrašai
Sporto būreliai vis dažniau susiduria su iššūkiais valdant mokinių grupes...
Dauguma švietimo organizacijų prasideda labai panašiai: vienas žmogus, viena idėja. Pamokų planas užrašytas ant popieriaus kampo. Keli vaikai nuomotoje salėje. Skelbimas, pritvirtintas prie mokyklos tvoros. Ir viso to centre – vienas žmogus, kuris ne tik svajoja, bet ir pats veda pamokas, pasitinka vaikus, valo, atrašinėja laiškus, kelia nuotraukas į Instagram ir vėlai vakare primena apie sąskaitų mokėjimą.
Tai – vienišo įkūrėjo kasdienybė. Prieš pasamdytą komandą. Prieš sukurtą logotipą. Prieš būrelio valdymo sistemą ar gražų registracijos puslapį. Viskas prasideda nuo noro daryti prasmingą darbą. Tokie įkūrėjai – tai širdis, smegenys ir stuburas visos mokyklos.
Tačiau nors tai ir herojiška – ilgainiui tai ima sekinti.
Daugelį švietimo veiklų ne tik pradeda vienas žmogus – jis viską ir išlaiko vienas. Mėnesiais, o kartais ir metais, visa organizacinė atsakomybė gula ant vienų pečių. Įkūrėjas tampa gyvu mechanizmu, kuris pats atlieka visas svarbiausias funkcijas:
Šiame etape įkūrėjas tampa ne tik pedagogas. Jis yra administratorius, buhalteris, rinkodaros specialistas, klientų aptarnavimo žmogus, IT technikas ir strategas – viskas viename.
Toks „viskas pats“ metodas pradžioje padeda sutaupyti, tačiau už tai sumokama labai brangiai: prarastu laiku, išsekusia energija ir dėmesio stoka. Tai laikas, kurį būtų galima skirti geresnėms pamokoms. Tai energija, kuri galėtų būti skirta programų plėtrai. Tai dėmesys, kurio reikia kuriant partnerystes ar kuriant naujus pasiūlymus.
Nuolatinis šokinėjimas tarp skirtingų vaidmenų lemia ne tik nuovargį, bet ir neefektyvumą. Strateginiai planai vis atidedami dėl skubių laiškų. Kūryba atsiduria antroje vietoje, nes viską užgožia logistika. Ir vietoje to, kad įkūrėjas vadovautų savo organizacijai, jis paskęsta jos vidiniuose procesuose.
Svarbu tai suprasti: jaustis pavargus – tai ne silpnumo ženklas. Tai aiškus signalas, kad metas įsidiegti būrelio valdymo sistemą, deleguoti užduotis arba automatizuoti procesus – nes dabar tai jau nebe pasirinkimas, o būtinybė.
Daugeliui sėkmė atrodo kaip augimas: daugiau mokinių, daugiau pamokų, galbūt net antra lokacija. Tačiau tai, ką vieni įkūrėjai labai greitai supranta – augimas be atramos tampa trintimi.
Kai mokinių skaičius padvigubėja, padvigubėja ir el. laiškai, vėluojantys mokėjimai, tvarkaraščių konfliktai. Tai, kas anksčiau atrodė valdoma, tampa chaotiška. Sistemos, kurios tiko dešimčiai vaikų, nebeatlaiko, kai jų trisdešimt. Įkūrėjo laikas dingsta tarp užduočių, o veikla, kuri kadaise jautėsi kaip misija, ima priminti mechaninę priežiūrą.
Be įrankių, palaikymo ar aiškios struktūros, kiekvienas naujas mokinys ima kelti ne džiaugsmą, o papildomą krūvį. Net sėkmės akimirkos pasidaro sunkiai švenčiamos, nes kiekvienas laimėjimas reiškia dar daugiau darbo.
Kai nelieka laiko strateginiam mąstymui, įkūrėjas įstringa savo veiklos viduje vietoj to, kad ją vestų pirmyn. Energija, kuri anksčiau buvo skiriama naujoms idėjoms ir plėtrai, dabar naudojama tik tam, kad išsilaikytum paviršiuje.
Tai – lūžio taškas. Vieni bando augti chaose. Kiti sustoja. O geriausi – imasi veiksmų: jie investuoja į struktūrą.
Strateginis augimas reiškia atsisakyti mažos vertės užduočių tam, kad būtų galima susitelkti į didelės vertės kryptį. Tai reiškia naudoti išmanius įrankius, tokius kaip būrelio valdymo sistema – ne tam, kad pakeistum žmones, o tam, kad apsaugotum savo energiją, užtikrintum pastovumą ir sukurtum tvirtą veiklos pamatą.
Tai ne tik būdas valdyti daugiau – tai būdas valdyti išmintingiau.
Monika Kvietkutė-Greimienė, Kūdikių ir vaikų gimnastikos mokyklos įkūrėja, pradėjo taip pat kaip daugelis: viena žmogus, valdantis visus augančios švietimo organizacijos aspektus. Ji pati vedė pamokas, vykdė mokinių registraciją internetu, siuntė priminimus dėl sąskaitų mokėjimo ir atsakinėjo į kiekvieną tėvų klausimą.
Jos programa klestėjo. Ji padvigubino mokinių skaičių iki 200 vaikų — ir netrukus padvigubino dar kartą. Tačiau rankiniai įrankiai ir išbarstyti procesai nebepakako. Administracinis laikas išsipūtė. Tėvų patirtis pradėjo šlubuoti. Apie plėtrą buvo sunku net pagalvoti.
Tada ji pasirinko Exoclass. Naudodama vieną sistemą, Monika supaprastino mokinių registraciją internetu, automatizavo sąskaitų mokėjimus ir sujungė visus mokinių valdymo procesus į vieną vietą. Tai, kas anksčiau užimdavo 15 valandų per savaitę, dabar trunka vos tris.
Dar svarbiau – šis pokytis grąžino jai tai, ko negalima išmatuoti pinigais: vidinę ramybę ir aiškumą. Kai būrelio valdymo sistema perėmė veiklos organizavimą, ji galėjo skirti laiką tam, kas išties svarbu – ugdymo turiniui, kokybiškam bendravimui su tėvais ir aukštam pamokų standartui visose grupėse.
Monika augo ne dirbdama daugiau. Ji augo dirbdama protingiau.
📖 Skaitykite visą jos istoriją čia.
Daryti viską vienam – tai tik pradžia, laikinas sprendimas, kuris turi evoliucionuoti.
Išmintingi įkūrėjai tai supranta anksti. Jie pradeda keisti savo vaidmenį: nuo vykdytojo prie vadovo. Jie kuria sistemas, diegia būrelio valdymo sistemą, automatizuoja sąskaitų mokėjimus ir sumažina rankinį administravimą per centralizuotą mokinių valdymą.
Jie investuoja ne todėl, kad perdegė – o todėl, kad turi ambicijų.
Kaip vienas žmogus negali mokyti 100 vaikų vienu metu, taip pat jis negali pastatyti tvarios švietimo organizacijos remdamasis tik atmintimi ar naudodamas 10 skirtingų įrankių. Strateginė struktūra – tai kelias nuo klasės, vedamos įkūrėjo, iki augančios, organizuotos švietimo organizacijos.
Čia ir įsitraukia Exoclass. Sukurtas būtent švietimo sektoriaus lyderiams, Exoclass yra daugiau nei tik būrelio valdymo sistema – tai operacinis bendražygis vienišiems įkūrėjams, pasirengusiems augti. Jis sujungia viską, ko reikia sklandžiam švietimo organizacijos valdymui:
Su Exoclass įkūrėjai nebeturi rinktis tarp mokymo ir verslo valdymo. Jie pagaliau gali perduoti rutininius darbus sistemai, sukurtai realiems jų poreikiams – ir sutelkti dėmesį į tai, kas svarbiausia: augimą, kokybę ir kūrybinę lyderystę.
Jei savo akademiją sukūrėte su aistra, atkaklumu ir viena pora rankų – jau esate žingsniu priekyje daugelio. Tačiau jei norite augti toliau, išsaugoti savo energiją ir vadovauti aiškiai – jums reikia patikimos pagalbos, kuri veiktų užkulisiuose.
Čia ir atsiranda Exoclass. Mūsų viskas viename būrelio valdymo sistema supaprastina mokinių registraciją internetu, sąskaitų mokėjimus ir mokinių valdymą – kad galėtumėte nustoti gesinti gaisrus ir pradėtumėte vadovauti kryptingai.
📅 Rezervuokite nemokamą demonstraciją jau šiandien ir sužinokite, kaip auginti savo viziją pasitelkiant strategiją, o ne stresą.